Пропонуємо вам здійснити невелику подорож в історії ‒ приблизно на 2500 років тому, коли ще наша ера навіть не розпочалася. Всю Європу від Ірландії до Карпат населяв один народ, про якого зараз можна почути лише легенди. Мова йде про славетних кельтів, яких історично ще й галлами називали. Саме їм світ завдячує створенням таких величних міст, як Відень, Париж, Мілан, Белград.

Не дивлячись на те, що народ кельтів розкинувся на весь континент, вони ніколи не були об'єднаними і не створювали свою велику державу. Скоріш навпаки ‒ вони постійно воювали між собою. Ніщо так не приваблювало кельта, як завойовницький похід. Такі були часи, ніщо не поробиш. Та як би там не було, усіх кельтів об'єднувала спільна культура та схожі мови. І що не менш важливо ‒ пройшли десятки століть, а ми досі про них згадуємо. Їхня культура захоплює, поглинає кожного, хто у неї занурюється. Чого тільки варта кельтська музика, яку можна з легкістю описати одним словом ‒ атмосферна. Цей світ, у якому ми уявляємо кельтів, асоціюється із більшістю фентезійних всесвітів, які створювалися авторами протягом останніх сотень років.

Так а до чого це ми взагалі? Не будемо ж ми просто так стільки часу говорити про кельтів, правда? Для цього є вагомий привід ‒ а саме локалізація українською мовою прекрасної настільної гри Крістіана Мартінеза Ініш із доповненням Пори року. Так, це черговий наш подарунок українському ринку настілок у співпраці із магазином Хід конем! Давайте ж спробуємо трохи детальніше розібратися в усій цій кельтській культури, що таке Ініш із чим його потрібно їсти.

Ініш ‒ це стратегічна карткова настільна гра для 2-4 учасників у кельтському сеттингу. Кожен із гравців візьме на себе роль керівника декількох кланів, що прибули на новий і незвіданий острів Ініш. Спочатку вони заснують тут декілька поселень, почнуть освоювати території, запустять добування необхідних для прожиття ресурси, а вже тоді можна й задуматися над повноцінною владою. Ціль кожного з вас максимально проста ‒ стати ард-рі, правителем цих земель. Нехай же барди оспівують подвиги вашого народу, а поруч завжди будуть друїди, як найцінніші порадники.

Партія розпочинається з того, що потрібно визначити бренна випадковим чином. У цій грі це тимчасовий правитель, із кого розпочинатиметься хід. У нього є ще одна дуже важлива функція, але про неї трохи пізніше. Залежно від кількості гравців потрібно ще підготувати основну колоду карт дій ‒ якщо учасників менше чотирьох, то деякі з них потрібно відкласти в коробку. Усі жетони необхідно покласти біля ігрової зони, а карти епосу ретельно перетасувати. Усі території, якщо це не ваша перша партія, також потрібно перемішати між собою. Для першої ж гри рекомендується певний набір, щоби ви простіше могли освоїти весь ігровий процес.

Коли ви зробите ці маніпуляції, викладіть на стіл кількість територій, що відповідає кількості гравців за столом. Бренн, як тимчасовий правитель, має право виставити на одну з них цитадель-столицю та святилище. І ще одна важлива функція бренна ‒ підкидати жетон зграї воронів, щоби визначати напрямок ходу. Перед першим раундом це необхідно зробити, адже настала пора виставляти свої клани на ігрове поле. Діяти ви будете в порядку, який визначив цей жереб, починаючи із бренна. Потрібно зробити так, щоби на полі було по 2 ваших клани. Коли це буде зроблено, підготовку можна вважати завершеною, пора переходити до самої гри.

Кожен ігровий раунд, яких може бути необмежена кількість, складається із двох етапів: зібрання вождів і фази сезону. Розглянемо кожну з них окремо. Почнемо, звісно ж, із зібрання, який у свою чергу теж поділяється на ряд кроків:

  • Визначається новий бренн ‒ ним стає вождь столиці. Якщо визначити це неможливо, то власника посади змінювати немає потреби. Зрозуміло, що в першому раунді цей крок пропускається.
  • Якщо хтось із учасників гонитви за престолом у свій минулий хід узяв жетон претендента, потрібно перевірити, чи він на цей момент виконує хоч одну з умов для цього. Якщо ж ні, гра продовжується.
  • Вождям різних земель належить отримати їхні карти переваг на цей раунд.
  • Бренн підкидає жетон зграї воронів, щоби визначити порядок ходу. Це ніколи не набридне.
  • Вибір карт дій. І тут у гру вступає одна з найцікавіших механік ‒ драфт. Усього кожен учасник отримає по 4 карти, із яких вибере одну, а решту передасть наступному гравцеві. У наступному колі він матиме 3 нові карти, а також 1 залишену, із яких уже потрібно обрати дві. І так відбувається до того моменту, поки у вас не буде 4 карти дій на цей раунд. Карти епосів і переваг сюди не враховуються.

У фазу сезонів у вас завжди є 3 варіанти дій: зіграти карту, спасувати чи взяти жетон претендента. Більшість часу ви будете робити перший варіант ‒ усі ж хочуть додати декілька своїх кланів на карту, перемістити їх у вигідніше місце чи зіграти ще якісь корисні властивості. Карти епосу ‒ це взагалі якісь по-справжньому легендарні події, які і справді можна знайти в кельтських сагах. Ефект вас очікує відповідний! І врахуйте, що існують карти сезонів, які ви будете розігрувати у свій хід, а для карт тріскеля повинна відбутися певна подія.

Пас ‒ досить звична дія, коли ви не хочете нічого робити. Але в цій грі це не значить, що ви чекатимете наступного раунду ‒ тут пас досить тимчасовий. Якщо хоч один із учасників щось розіграв, то ви зможете повернутися до гри, коли настане ваш хід. Ну а без узятого жетона претендента на престол виграти у вас не вийде, якщо навіть виконуватимете необхідну умову на початок свого ходу.

Ми вже стільки разів говорили про ті умови перемоги, але так їх і не назвали! Що ж ми за люди такі, потрібно це виправити. Їх усього 3, і вони надзвичайно прості:

  • Ваші клани є як мінімум на шести територіях.
  • Ви є вождем як мінімум над шістьма кланами інших гравців.
  • Ваші клани перебувають на тих же локаціях, що і 6 цитаделей.

Якщо в моменти перевірки цих вимог ви їх виконуєте і у вас є жетон претендента ‒ то перемога ваша. Звісно ж, якщо хтось інший не зробив усе те саме. Тоді доведеться продовжувати цю запеклу бійку, поки переможець усе ж не буде визначений.

Куди ж без крутого доповнення у сучасних настільних іграх! В Ініші воно має назву Пори року. Як і належить, комплектація просто набита різноманітними компонентами, від яких очі розбігаються. А ми вам скажемо, що ми вже давно балувані й нас важко вразити!

Змін тут чимало, тож давайте про всі по-порядку. По-перше, карти Друїда та Дослідження стали новими, тому варто їх замінити. По-друге, з'явилося ще 15 карт епосу! І, як завжди, кожна з них пов'язана з кельтською легендою, тож не втрачайте можливість трішки поглинути в цю культуру. Ну і по-третє, ви тепер можете грати вп'ятьох! Як ви розумієте, битви будуть ще запекліші, а переможець може виникнути в будь-який момент.

Окрім всього вищенаведеного, доповнення Ініш: Пори року пропонує гравцям 3 цікавих модулі, які вносять чимало нового в ігровий процес. Розпочнемо із того, яке й дало назву самому доповненню. Тепер на полі буде лежати жетон сезонів, від зміни яких змінюватимуться і певні правила у відповідну фазу гри. Це ще одна змінна, яку завжди варто враховувати, якщо бажаєте досягти перемоги!

Нам потрібен король! Саме так називається наступний модуль, який спрямований на пришвидшення партій. Окрім того, разом із цим модулем одразу в декількох учасників буде можливість досягти перемоги одночасно! Першого разу, коли відбудеться нічия під час визначення найкращого претендента на престол (за умови, що серед них немає бренна), жетончик Нам потрібен король перевертається на бік Ми вимагаємо короля. Усі претенденти отримують жетон подвигу. Це символізує про початок останнього раунду, наприкінці якого переможуть усі претенденти, що виконуватимуть хоча б одну вимогу. Якщо ж таких до того часу вже не буде, престол займає бренн!

Ну й останній, але не менш важливий модуль ‒ Переміщення по морю. Тепер серед локацій з'являться ще й острови, куди можна буде переміститися особливим чином. Та і про нові будівлі варто сказати ‒ це гавані. Одна одразу ж з'явиться у столиці при підготовці. Саме завдяки ним і можна буде подорожувати на нові відокремлені території. Правда, за один хід дозволяється туди відправити лише один клан. Мореплавство завжди було нелегким заняттям!

Ми ще нескоро перестанемо радіти з того, що якісних україномовних настільних ігор стає все більше і більше. І як же круто, що в нас є можливість братися за справді цікаві проекти, яким ви завжди будете раді на своїх столах. Ініш ‒ одна з тих ігор, яка однозначно заслуговує вашу увагу завдяки багатьом аспектам. Тут якісні компоненти, приємний дизайн, незвична і глибока тематика та, що не менш важливо, зібрані цікаві механіки. Драфт карт, унікальні умови перемоги та подібне. Та що ми говоримо ‒ ви маєте колоду із 17 карт, які кожного разу утворюють неповторні комбінації! Це ж справжня магія. А з доповненням Ініш: Пори року все стає ще більш захопливим. Віримо, що ви так само, як і ми, хочете вже пошвидше відправитися на ці дивовижні землі і з головою поринути у кельтську культуру. Вартісних настільних ігор українською стає все більше, тож чекайте на приємні новини від ваших Lord of boards і Хід конем! А чекати є на що…

Передзамовлення гри
«Ініш» (INIS)
триватиме до 31 травня.
Ми чекаємо на гру в вересні 2021 року.
Безкоштовна доставка на відділення
Нової пошти.

Оплатити відразу

2000грн
1600 грн

2 платежі по
 

850 грн

Передзамовлення доповнення до гри
«Ініш. Пори року» (Inis: Seasons of Inis),
триватиме до 31 травня.
Ми чекаємо на гру в вересні 2021 року.
Безкоштовна доставка на відділення
Нової пошти.

Оплатити відразу

1400грн
1120 грн

2 платежі по
 

595 грн

Передзамовлення гри
«Ініш» (INIS) + доповнення
«Ініш. Пори року» (Inis: Seasons of Inis)
триватиме до 31 травня.
Ми чекаємо на гру в вересні 2021 року.
Безкоштовна доставка на відділення
Нової пошти.

Оплатити відразу

3400 грн
2550 грн

2 платежі по 1445 грн

3 платежі по 970 грн

Передзамовляючи гру 2 платежами: 1-й платіж треба оплатити відразу під час замовлення, а 2-й перед отриманням гри.

Передзамовляючи гру 3 платежами: 1-й платіж треба оплатити відразу під час замовлення, 2-й треба оплатити до 15 липня, а 3-й перед отриманням гри.