В Аркхемі все як завжди: всяка чортівня лізе з усіх щілин, лякає чесний народ і отримує по морді від сищиків. Напевно, нікого в місті вже навіть не дивують підозрілі люди, які хвацько розсікають вулицями із справжнісіньким арсеналом (частково – магічним), кришать монстрів і потихеньку їдуть дахом від побаченого.
Жах Аркгема. Третя редакція – нове видання всесвітньо відомої кооперативної пригоди за мотивами шалених міфів Лавкрафта. Гра виходить через чортову дюжину років після виходу попередньої частини, що дуже символічно. Над Аркхемом (та й усім світом) знову нависла небезпека. Жахливі істоти, які зазвичай мешкають поза нашим часом і простором, пробираються в наш світ. Так що на вас знову чекають містичні події, зустрічі з надприродним, сутички з монстрами, подорож іншими світами, протистояння Стародавнім та інша чортівня!
Сама гра сильно перетворилася і є покращеною і переробленою версією гри з новими механіками. Перше, що кинеться у вічі – це складане модульне поле, яке робить гру компактнішою, варіативнішою та зручнішою у використанні. Поле складається з тайлів районів та вулиць, які з'єднують різні локації.
Тепер гра пропонує чотири сценарії, кожен зі своїм Давнім та своїм ігровим полем. Ви зможете кинути виклик Ктулху, Азатоту, Хастуру та Шуб-Ніггурату, чия сила в матеріальному світі збільшиться в ході гри та через невдачі детективів. Для перемоги вам, як і раніше, необхідно збирати докази, закривати ворота та знищувати монстрів, але тепер кожен сценарій пропонує свої умови перемоги, які гравцям спочатку невідомі. Сценарії влаштовані таким чином, що кожна пригода відрізнятиметься від попередньої.
Кожен детектив, за якого вам належить грати, унікальний, має свою історію, мотив і набір характеристик, як основних (витривалість і розум), так і другорядних (спостережливість, сила, воля і т.д.). До речі, на відміну від попередньої версії, тут ви можете самі вибрати відповідне стартове екіпірування.
Ігровий процес
Ігровий раунд складається з чотирьох фаз – дій, монстрів, зустрічі та Міфа.
Фаза дій - кожен гравець може виконати дві дії: переміститися на відстань до двох локацій/переходів (або далі, заплативши кілька доларів за транспорт), отримати один долар, отримати жетон фокусу, атакувати монстра, ухилитися від монстра, прибрати жетони жаху, знайти доказ у локації, обмінятися чимось з іншим детективом або вчинити дію на карті.
Фаза монстрів - вороги пересуваються і завдають шкоди згідно з інструкціями на своїх картах.
Фаза контактів - герої в локаціях/переходах без монстрів беруть карти відповідних контактів.
Фаза Міфа - гравці по черзі витягують із мішечка жетони Міфа і застосовують їх ефекти - додають на поле докази, жетони жаху, монстрів і т.д.
Хто переміг?
Жах Аркгема. Третя редакція – це повністю кооперативна гра, тому всі гравці перемагають та програють разом. Для перемоги вам доведеться виконати ряд умов, які залежать від сценарію, але спочатку вони неочевидні - гравцям доведеться провести власне розслідування і прийти до фіналу, або безславно згинути у вирі дикого жаху.
Окремо хочеться відзначити динаміку цієї настілки. Карта компактна, подій відбувається купа, спектр дій великий. Наша перша партія з поясненням правил зайняла близько трьох годин. Але тут треба врахувати, що ми прогавили всі шанси, що давав нам сценарій, і побачили максимально довгу кінцівку.
З конкретних нововведень/механік хочеться відзначити: мішок міфу, що настроюється; союзників та предмети, які можуть поглинати шкоду, стос із газетними заголовками-подіями; три типи вуличних контактів; жетончики щупалець.
Настільна гра Жах Аркгема. Третя редакція є практично ідеальним спадкоємцем Другого Видання. Вона успадковує загальну атмосферу і підкидає багато відомих дрібниць, але в той же час це еволюція серії, яка помітна неозброєним оком. Вийшов чудовий мікс з найкращих кубиків інших ігор, який виглядає цілісно і кожне правило наділене змістом. Також радує, що судячи з набору унікальних карт для кожного стародавнього у гри величезний потенціал для відносно дешевого додавання нових стародавніх до цього містечка. Навіть без додавання купи нових механік ви маєте отримати новий цікавий досвід.