Інтерв'ю з авторами гри "Круті Перці"

1. Розповісте трохи про себе?

Ми — Крістіна і Тамаш із Будапешту, Угорщина. У школі ми були найкращими друзями, і після 14 років знайомства стали парою. Невдовзі ми вирішили заснувати Lemery Games. Ми любимо грати й подорожувати, проводити час із друзями та просто бути собою. Наш девіз: подорожуй та грай, грай та подорожуй!

2. Коли і чому ви вирішили розробляти настільні ігри? У вас є спеціальна освіта з ігрового дизайну чи ви просто пограли в купу ігор і вирішили створювати ігри для себе?

У 2019 році Тамаш працював у ресторані, що належав його сім’ї, а потім почалася епідемія ковіду. Більшість закладів громадського харчування закрилися, Крістіна також працювала вдома, тож у нас було вдосталь часу, щоб подумати про майбутнє. У нас було чимало ідей, що робити далі, але жодна з них нас не захоплювала. Тому ми вирішили поєднати дві речі, які любимо найбільше — ігри й подорожі. Саме тоді в нас виникла ідея створювати настільні ігри на основі досвіду наших подорожей. Ми почали багато читати про розробку ігор і кікстартер, грали в різні настілки, щоб набратися досвіду. Це була справді корисна підготовка, а найважливіше — ми зрозуміли, що без креативності й відданості справі важко чогось досягнути.

 

3. Як ви готуєтеся до створення ігор? Що вас надихає, які матеріали ви досліджуєте? Створення ігор для вас хобі чи все ж робота?

Чудове запитання! Створюючи гру, ми завжди починаємо з теми, адже всі наші ігри пов’язані з певною країною, в якій ми колись побували. Ми пропонуємо нашим підписникам вибрати одну з 3 країн, про яку йтиметься в наступній грі. Зазвичай ми маємо ідеї для кожного з варіантів, які пропонуємо, але щойно ми отримуємо результати, то починаємо досліджувати їх докладніше. Ми вивчаємо культурні аспекти цієї країни, консультуємося з нашим дизайнером і вирішуємо, яка ігрова механіка пасуватиме до вибраної тематики. Тож створення ігор для нас — це і хобі, і робота!

 

4. Які ролі, на ваш погляд, найважливіші в процесі створення гри — розробник гри, художник тощо?

Створення гри — надзвичайно складний процес, що вимагає багато уваги до деталей, відданості й любові. Тому важко сказати, що саме найважливіше під час розроблення гри. Ми віримо, що найкращі ігри народжуються з гармонії між розробником гри і художником.

 

5. Коли ви вирішили заснувати свою компанію Lemery Games, і чому саме Lemery?

У 2019 році, коли ми вирішили створювати ігри на основі досвіду наших подорожей, то не надто вагалися. Того ж року ми заснували Lemery Games, бо знали, що цю компанію ми точно розвиватимемо разом. Чому Лемері? Прізвище Крістіни — Фелмері, а прізвище Тамаша — Лейдал. Далі вже нескладно здогадатися.

 

6. Розкажіть, будь ласка, подробиці про процес створення «Крутих перців». Будь-які труднощі, можливо, якісь смішні та несподівані моменти.

Створення «Крутих перців» було тривалим процесом! Це наша перша гра, тож не дивно, що в процесі розроблення ми припустилися багатьох помилок, без яких заощадили б чимало часу й енергії. Найскладніше було перевірити гру, щоб виявити помилки й недосконалості. Ми були налаштовані розробити гру самостійно, тому не віддавали її незалежним тестувальникам на ранньому етапі. А це полегшило б нам роботу! Однак із доповненням «Славні хлопці» ми впоралися значно швидше, бо вже мали досвід і групу тестувальників. На початкових етапах розроблення найкумеднішим було те, що ми тестували її з нашими найближчими друзями, і щойно вони починали насолоджуватися грою і вирішували, що нарешті вивчили правила, наступного разу правила змінювалися! Вони весь час повторювали: «Боже! Я вже не знаю, як грати. Я зовсім заплутався у ваших версіях!» :D Але саме так і створюються гри.

     

7. Скільки часу вам знадобилося на створення «Крутих перців»? Що далося найважче?

«Круті перці» — наша перша авторська гра. Як уже згадувалося, ми раніше не вивчали ігровий дизайн, тому не тільки почати, але й довести до пуття свою першу гру було справді важким завданням. «Круті перці» — не надто складна гра, але на її завершення пішло близько півтора року. Основна ідея гри прийшла швидко, але шліфувалася вона просто нескінченно! Ми вдвох протестували гру понад 500 разів! Найважче було гармонізувати дії гравців і властивості перців, створити збалансований ігровий процес.

 

8. Запитання: чому ваша гра саме про перець? Чому не коти, собаки, капуста або що?

Як ми вже казали, всі наші ігри пов’язані з певними країнами. На «Крутих перців» нас надихнула подорож до Мексики, тому з самого початку нам було цілком очевидно, гра буде про гострий перець. Перці — це ж круто! А нам кортіло зробити круту гру, тому врешті-решт ми так і назвали її — «Круті перці».

9. У скількох країнах локалізуватимуть «Крутих перців»?

«Круті перці» — відносно нова гра на ринку, вона все ще шукає свій шлях до нових країн і гравців. CMON Asia нещодавно видали «Крутих перців» у Китаї, і якщо все піде добре, то гру локалізують у Південній Кореї, Японії та Таїланді. У Європі ми ведемо переговори з Cartamundi, щоб локалізувати «Крутих перців» у деяких європейських країнах.

 

10. Які ще ігри у вашому доробку, і які плануєте?

Нещодавно ми запустили ще одну кампанію на кікстартері. Це буде стародавня абстрактна стратегічна гра з Непалу під назвою Bagh Chal. Ми оновили її дизайн, щоб популяризувати гру та, можливо, зберегти її для майбутніх поколінь, адже про неї починають забувати. Наша наступна гра з серії «Мандрівники» також пов’язана з Непалом. Вона називатиметься Reviving Kathmandu, і ми запустимо її на кікстартері навесні 2023 року. Ми плануємо, що це буде гра на збирання наборів карт, як і «Круті перці», але на відміну від тих же «Перців» це буде досить спокійна сімейна гра, де гравці будуватимуть храми, буддійські ступи та статуї.

 

11. Як часто ви граєте в настільні ігри? Скільки ігор у вашій особистій колекції? Яка ваша улюблена гра чи ігри?

Наша команда складається з двох гравців, і Крістіна зараз працює повний робочий день, тож нам важко знаходити достатньо вільного часу, щоб грати в настільні ігри щотижня. Однак ми намагаємося грати в щось нове кожні два тижні й дивитися відео про нові механіки й ігри. Ми вважаємо за краще відвідувати кафе з настільними іграми, а не купувати всі ігри світу, тому в нашій колекції близько 30 ігор — ми зберігаємо лише найулюбленіші. Зазвичай це прості або середньої складності ігри. Зараз, наприклад, нам найбільше подобаються Ticket to Ride, Codenames, Doomlings і Dead of Winter.

12. На що ви звертаєте увагу, купуючи гру? Яка ваша улюблена механіка?

Ми часто підтримуємо ігри на кікстартері, щоб допомогти іншим авторам, а загалом ми рідко купуємо ігри. Ми вважаємо за краще спершу пограти в гру й добре ознайомитися з її ігроладом. Якщо гра нам подобається і ми хочемо показати її друзям, то аж тоді ми починаємо думати, чи не варто її купити. Наші улюблені ігрові механіки — збирання наборів, колодобудування, take-that, а ще ми дуже любимо кооперативні ігри!

 

13. Хто ваші улюблені розробники ігор? І чому?

Джеймі Стеґмаєр. Ще в 2019 році, коли ми тільки почали розробляти ігри, саме блог Джеймі Стеґмаєра надихав і направляв нас. Завдяки йому ми дізналися багато нового не лише про настільні ігри як такі, а й про те, як провести успішну кампанію на кікстартері, наприклад. Джеймі — наш справжній наставник!

 

14. Які у вас ще є захоплення, окрім настільних ігор?

Ми обоє любимо грати у волейбол. Крістіна — професійна волейболістка, а Тамаш кілька років тому почав грати у пляжний волейбол, і йому дуже подобається. Ну і чи варто ще раз казати, що ми любимо подорожувати? Щоразу, коли маємо нагоду, ми намагаємося відвідати якусь нову країну. Подорожі — це те, що найбільше заряджає нас обох енергією!

 

15. І на останок: що би ви хотіли побажати українським гравцям?

Ми знаємо, що ви переживаєте скрутні часи, і наші думки з кожним із вас!

У Lemery Games ми намагаємося зберігати хороший настрій, тож від щирого серця радимо вам далі грати у настільні ігри, проводити час зі своїми близькими й просто дочекатися, коли це лихо мине. Ми вважаємо, що настільні ігри — один із найліпших способів порадувати себе навіть у найважчі дні. Отже, не втрачайте надії та гарних ігор усім!