1. Коли й чому ви вирішили створювати настільні ігри? Чи маєте ви спеціальну освіту з розроблення ігор чи, зігравши безліч ігор, ви вирішили створювати ігри самостійно?

Я зацікавився настільними іграми ще в підлітковому віці.  Спершу це були переважно рольові ігри, аж поки я не одружився і не завів дітей. Як ігромайстер я витрачав цілу купу часу на приготування пригод для кампаній у Dungeons & Dragons. Тож приблизно у 2010 році я почав розглядати настільні ігри як альтернативу, і майже відразу взявся розробляти власні ігри. Мою першу гру опублікували в 2016 році.

Я не маю якоїсь спеціальної освіти з розроблення настільних ігор. Гадаю, що мій підхід — це поєднання моєї щоденної роботи, де я багато займаюся аналітичним моделюванням, інших моїх захоплень (історія, а особливо військова історія) та моєї загальної любові до ігор!

2. Хотів запитати вас, чому ваша улюблена тематика військова, але, дізнавшись про вашу роботу (Мінітерство оборони США), це питання втратило свою актуальність 😊

Я сказав би, що мене приваблює історія загалом. Насправді я хочу розробляти більше історичних ігор, менше зосереджених на конфліктах. Таких от як майбутня гра від компанії GMT під назвою «Zheng He». Вона про адмірала, що очолював подорожі китайського флоту в пошуках скарбів. Але так, я також великий шанувальник і військової історії!

3. Як ви готуєтеся до створення нових ігор? Що вас надихає, які матеріали ви досліджуєте? Створення ігор для вас хобі чи більше схоже на роботу?

Створення ігор для мене більше пристрасть і хобі. Попри те, що я присвячую цьому багато часу (зазвичай близько 30 годин на тиждень), я не сприймаю це як роботу. Зазвичай мене надихають маловідомі історичні події, про які я читаю. Якщо я читаю щось і відразу починаю міркувати: «Як це можна втілити в грі?», то відкладаю цю думку на потім, щоб створити гру на цю тему.

4. Чи не могли б ви розповісти дещо про процес створення гри «Відважні. Нормандія»? Будь-які труднощі, можливо, якісь смішні та несподівані моменти.

Я почав створювати «Відважні. Нормандія» у 2014 році, після того як щойно переїхав до Англії. Я відвідав плацдарм «Омаха», де мій дід висадився через п’ять днів після початку військової операції у складі 30-ї піхотної дивізії США. Це був незабутній момент — стояти на тому самому пляжі, і тоді я вирішив, що хочу створити гру про підрозділ мого дідуся. Я відвідав усі поля битв, де воював його підрозділ у Нормандії, щоб вивчити їх для сценаріїв.

У процесі створення гри найважливішим моментом для мене був початок роботи з моїм співавтором Тревором Бенджаміном. Я вже підготував основні правила, але потрібен був хтось, хто допоміг би все відшліфувати та вдосконалити, а також протестувати сценарії. Тревор — чудовий партнер, з яким одне задоволення продовжувати серію «Відважних».

5. Які основні поради ви могли б дати для авторам-початківцям? На що варто звертати увагу насамперед і яких помилок уникати?

Авторам-початківцям я радив би починати з малого й зосереджуватися на чомусь дуже конкретному. Не намагайтеся відразу створити надскладну довгу гру. Крім того, старайтеся якомога швидше переходити від етапу ідеї до тестування. Як первісний задум, кожна гра видається чудовою, але тільки тестування основної концепції гри покаже, чи справді ви створили щось, що варто розвинути й вдосконалити. Завжди, завжди, завжди цінуйте та серйозно ставтеся до відгуків тестувальників. Новачки зазвичай намагаються захищати свої ігри, намагаючись пояснити, чому те чи інше правило діє саме так. Спробуйте боротися з цим природним інстинктом і прислухайтеся до відгуків.

6. Чи варто чекати на наступне доповнення серії «Відважних»? Ви вже розглядали можливість створення гри (чи, можливо, доповнення) про поточну війну в Україні? 

Наступна гра цієї серії буде присвячена Сталінградській битві. Спершу ми задумували зробити її як legacy game. Однак згодом ми вирішили поміняти концепцію, зробивши її грою з величезною кількістю кампаній, яку можна грати багато разів. Це буде значно більша гра, ніж будь-яка попередня гра з серії «Відважних» — понад 100 квадратів поля, 300 карт, історія з різними сюжетними лініями. Протягом усієї гри ви зможете підвищувати звання ваших солдатів або вони гинутимуть на болі полю. Також змінюватиметься ландшафт полів битв.

Зазвичай я не беруся сучасну тематику для ігор, особливо таких як «Відважні». Єдиним винятком можна назвати створену мною гру «Europe Divided», чия тема стосується розширення ЄС і НАТО після холодної війни, а також на реакції росії на це. Гравець за Європу змагається проти гравця за росію за вплив на Центральну та Східну Європу, а також на Кавказ. Звісно, у цій грі Україна має важливе значення.

7. Як часто ви граєте в настільні ігри? Скільки ігор у вашій особистій колекції? Які ваші улюблені ігри?

Більшість свого часу, який я приділяю іграм,  я витрачаю, власне, на створення ігор, хоча зазвичай я граю зі своїми дітьми (13, 11 і 8 років) принаймні кілька разів на тиждень. Вони люблять різноманітні ігри, і я бачу, що їм дедалі більше подобається грати! У моїй колекції близько 125 ігор. Більшість із них — це історичні чи військові ігри з впливом євроігор. Наприклад, «Maria», «Quartermaster General» та ігри «Birth of America» від Academy. Також я люблю маленькі, швидкі ігри на кшталт «13 Days» і «Watergate». А серед  найулюбленіших я виділив би «El Grande«, «1754: Conquest – The French and Indian War«, «A Few Acres of Snow» і «Sekigahara». Хоча цей список часто змінюється!

8. Які ваші особисті критерії під час купівлі ігор? Яка ваша улюблена механіка?

Здебільшого мені дуже подобаються ігри, які охоплюють історичний період, який мене цікавить. Але є винятки. Наприклад, мені дуже подобаються «El Grande», «Tyrans of the Underdark» і «Brian Boru», жодна з яких не має реального історичного підґрунтя. Я люблю ці ігри за їхній елегантний ігролад і цікаву взаємодію з гравцями. Моя улюблена ігрова механіка — це deck-building та bag-building, але мені також дуже подобаються ігри з механікою chit-pull.

9. Які ваші улюблені автори ігор? І чому?

Мій улюблений автор — це Паоло Морі. Я захоплююся елегантністю його ігор. Також мені дуже подобаються ігри Мартіна Воллеса й Піра Сильвестра.

10. Які ще у вас є хобі, крім настільних ігор?

Я люблю читати (переважно історичні книжки), американський футбол (я великий фанат «Atlanta Falcons»), також полюбляю бігати та проводити час на свіжому повітрі зі своєю сім’єю (особливо в походах).

11. І наостанок, що б ви хотіли сказати своїм українським фанатам?

Мушу сказати, що я найбільше пишаюся українським виданням «Відважних». Я з гордістю встановив у шапці своїх профілів у твітері й фейсбуці назву гри з української локалізації, бо вона пасує для опису українських збройних сил у теперішній війні. Я неодноразово бував у Україні, і це чудова, прекрасна країна, у якій живуть дивовижні люди. Моє серце з вами!