Усе наше життя сповнене неоднозначностей. Не варто поділяти світ на чорне та біле – вистачає чимало відтінків сірого між цими двома крайнощами. А пошук межі між якимись протилежностями взагалі можна перетворити в доволі веселу розвагу. Була би компанія та бажання пофантазувати на цю тему.
Саме такою ідеєю й загорілися автори настільної гри для вечірок Довжина хвилі Алекс Хейг, Джастін Вікерс і Вольфганг Варш. Протягом партій вам доведеться неодноразово знаходити тонку грань між огидним і гарним, старим і новим. Це ще ж залежить від того, як добре вам вдасться зрозуміти підказки своїх членів команди! І ми раді у співпраці з Хід конем локалізувати цей проєкт, аби він міг потрапити на столи українських прихильників настілок.
Хвилюватися не треба, буде весело!
Довжина хвилі – це соціальна командна настільна гра із вгадуванням (за словами самих розробників). Для перемоги вам знадобиться вміння точно розуміти поняття, правильно їх подавати своїм колегам і розуміти одне одного буквально з одного слова. Хороша фантазія також зайвою не буде, а от почуття гумору - просто необхідне.
Коротко ігровий процес можна описати так. Учасники об’єднуються у дві команди, переможе з яких лише одна. Хтось із гравців кожного раунду ставатиме ведучим-телепатом, чиє завдання – дати підказку своїм партнерам. На спеціальному колі десь буде розміщена шкала, у яку і треба буде потрапити. А поняття стосуватиметься певної протилежності, що випаде випадковим чином із величезної колоди у 126 двосторонніх карток.
Хтось же придумав усі ці протилежності
Ми вже згадували імена авторів цієї настільної гри. Тож пора розповісти про них усіх трохи більше. Розпочнімо з Алекса Хейга. Чоловік розпочав свою діяльність в індустрії лише у 2015 році, тож ще не встиг подарувати світові багато проєктів. Найуспішнішим є його перший під назвою Імена. Та й Довжина хвилі відстала недалеко – обоє входять в топ-500 найкращих на нашій планеті за версією сайту BoardGameGeek.
Наступний творець – Джастін Вікерс. Над Іменами вони працювали разом із Алексом Хейгом, тож багато нової інформації це вам не дасть. А от третій член команди найвідоміший серед них – його звати Вольфганг Варш. Успішних настілок у його кар’єрі вже вистачає, та й це ще не межа. Так він розпочав діяльність у 2015 році із гри Команда мрії, а вже у 2018 випустив купу крутих проєктів: Хитрий хід, Пройдисвіти із Кведлінбургу, Розум, Ілюзія. У наступному році ще й Таверни Тіфенталя з’явилися, а раніше випущені успішні настілки продовжили розвиватись. От і Довжина хвилі займає не останнє місце в його творчому шляху.
Що тут треба підготувати до партії?
Повертаємося до нашої настільної гри Довжина хвилі. Підготовка до партії у вас займе лічені хвилини. Навіть більшість компонентів із коробки діставати не доведеться – вона просто переходитиме з місця на місце або ж телепатам доведеться щоразу вставати та займати відповідний стільчик для зручності. Розташуйте механізм (колесо зі стрілкою) вертикально. Маркери підрахунку переможних очок розміщаються у відповідних нішах. Ще один елемент буде постійно переходити до неактивної команди, аби вони не нудьгували під час ходу опонентів.
Уже до цього моменту ви мали об’єднатись у два колективи, які і змагатимуться за перемогу. За бажання можна навіть зіграти в кооперативний режим, якщо кількість учасників невелика. Визначте, хто почне гру. Команда, яка буде другою, одразу ж отримує переможний бал. Визначте телепатів, які дадуть старт цим веселощам. Можна переходити до ігрового процесу.
Починаємо шукати тонку грань між протилежностями
Настільна гра Довжина хвилі проходить декілька раундів, поки не визначиться переможець. Для цього достатньо всього лиш мати 10 або більше очок. Отож, телепат починає свій хід із того, що прокручує механізм колеса – шкала за ширмою має змінити своє положення. Після цього йому дозволено поглянути на нове розташування, аби мати можливість дати підказку своїм партнерам. Коротко це можна передати таким алгоритмом:
Закрити екран;
Вибрати картку із протилежностями;
Покрутити колесо для зміни положення шкали;
Відкрити екран, щоби лише ви могли побачити нове положення зони. Не забудьте його закрити назад;
Дати підказку своїм партнерам.
Врахуйте, що ведучий не має права ніяк більше взаємодіяти зі своєю командою, аби не дати їм забагато інформації. Його партнери можуть усіляко обговорювати дану підказку, намагаючись її зрозуміти. Врешті-решт вони повинні виставити стрілку в таке положення, де, на їхню думку, і знаходиться загаданий проміжок.
Опоненти під час роздумів команди теж не сидять без діла. Їхня задача буде дещо простіша – вони вгадують, з якого боку від правильної відповіді розташується стрілка. Якщо все буде саме так, то переможне очко до скарбнички точно не зайве.
Як тільки обидві команди визначаться зі своїми рішеннями, відкривається екран. Залежно від розташування стрілки всі отримують переможні бали, а хід переходить до наступної сторони. Можливі зміни, якщо відрив надто великий. Так команда, що набрала максимум за раунд, але все одно відстає, має право на додатковий хід. А партія завершиться тоді, коли хтось матиме 10 очок для перемоги, як уже було сказано.
Життя повне несподіваних асоціацій!
Настільна гра Довжина хвилі не залишить байдужими всіх поціновувачів подібних веселих розваг. Кожна партія буде унікальною, адже величезна кількість карток множиться на змінне розташування шкали із правильною відповіддю. Та й фантазія у кожної людини своя – тож й асоціації мають мінімальний шанс повторитися.
І ми би хотіли, аби подібних проєктів ставало все більше на українському ринку. Веселі партії та незабутні асоціації вам просто забезпечені.