Декілька цікавих експериментів американських вчених ДОВЕЛИ, що діти найефективніше розумово працюють, коли супроводжують свої дії поясненнями: «Я вибрав фіолетовий будиночок, тому що він схожий на відьомський капелюх, але це виявилося помилкою...». Намагаючись пояснити свої вчинки, дитина починає аналізувати, розмірковувати про приховані механізми власного вибору і приходить до дивного результату, який помічають і підтверджує більшість шкільних педагогів: «Поки пояснював, сам зрозумів». Саме тому, батькам варто долучатися до настільної гри, хоча б щоби весь час робити зацікавлений вираз обличчя і запитувати: «А чому ти обрав це? А навіщо ти зробив це? Тобі це більше сподобалось, ніж це, чи навпаки?...».

Кожна настільна гра однозначно позитивно впливає на розвиток  дитини, у тому числі мовний. Не дарма логопеди давно взяли це на озброєння і «заманюють» дітей до себе в кабінет під приводом «погратися». Більше того, є навіть цілий ряд настільних розмовних ігор, спрямованих на роботу з асоціаціями (Діксіт - 2 види, Імаджинаріум - всі види+доповнення, різновиди Аліас, Смайл, Актівіті, Емпатіо, Данеткі, Кодові імена, для найменших підійдуть Мемка і мімка, Суперголовоноги, Кіт в мішку), оперування словами, придумування синонімів/антонімів (Фефекти Фікції, ИлиТоШкільне, Несміяка, Антошки, М’який знак, Скрабл, ТікТакБум, Стрімкі слова, Темпо, 100500 слів, УгаБуга, Віднесені казками).

Стосовно впливу настільних ігор соціологи ж частіше говорять не конкретно про мовленнєвий розвиток, а про створення і удосконалення комунікативних навичок в цілому. Це вміння порозумітися з іншими, домовитися про черговість ходів, поторгуватися з приводу ціни на товари, уважно вислухати іншого, спокійно вирішувати спірні питання, аргументувати власну точку зору, не заплакати, коли переміг хтось інший. Звісно, комунікативні навички буде відточити найлегше, якщо ваша гра розрахована не на самотнє медитативне розкладання пасьянсу, а на компанію конкурентів.

Також є ігри, спрямовані не на суперництво та особисту перемогу, а на командну роботу, в яких від вчинків кожного  залежить доля усіх. До них відносяться: Монстри, марш до шафи! Бандіто, Острів драконів, Цукерки, рукавички, гроші, Нарабі, Тіні Амстердама, Ліс: легенда про Мантикору, За бортом! Безлюдний острів, Шерлок Холмс, детектив-консультант, Пандемія, Ужас Аркхема. Це досить новий і незвичний для дитячого колективу досвід: «Іванко зробив помилку, а потонули ми всі». Але зате, це наочна демонстрація переваг групової роботи, вміння працювати у колективі, а також тренування тієї самої здатності вирішувати, хто зараз ризикує і хто кого прикриває, готовності поступитися особистим заради загальної перемоги.

Можна створити довгий список усього, що отримує дитина під час гри. Адже тут вона вчиться виявляти і сприймати емоції, слухати інших і формулювати власні думки, виявляти співчуття, надавати допомогу, фантазувати і придумувати нове. Але дитина грає не тому, що це корисно. Про це знаємо ми, дорослі. А діти грають просто тому, що їм весело, і це приносить радість.

То ж давайте разом будемо допомагати дітям переживати безцінні моменти веселощів, які до того ж мають такий величезний вплив на їхній розвиток (та й що приховувати, і наш теж).

Якщо у вас виникають якісь запитання щодо підбору ігор конкретно для вашої сімї, а також віку та вподобань дітей – телефонуйте 063 941-80-90, 068 941-80-90!

Ми завжди раді вам підказати найкращі варіанти.